1. 為您獻上民謠歌手Mindy Gledhill - All the pennies,All about your heart和California非官方中文翻譯,請多多指教!內容充滿自我流理解,請各位大大海涵
  2. All the pennies是一首用可愛又俏皮的曲風,再加上演唱者清新溫柔的歌聲,來討論愛情與麵包的作品。她的其他作品像是Hourglass、California等等,我也很喜歡:)
  3. 偶爾聽聽這樣的歌,心情會變好喔!推薦給大家

 

【✰START✰】

 

$ 曲名:All the pennies

¥ 演唱者:Mindy Gledhill (歌手介紹網站)

£ 影片來源:YOUTUBE-vivienblue

出處-專輯:2010Anchor

 

 

 

Leaky faucet, creaky floor

壞掉的水龍頭 嘎嘎作響的地板
We don't even own a bathroom door

我們的浴室 連扇門都沒有
The sofa set is nothing to be jealous of

全套沙發組合?又沒什麼好羨慕的
We don't have a lot

我們擁有的不多
But there's no shortage here for love
但對彼此的愛 可一點都不少


Whoa-oo-oh-oh-oh

 噢--喔-喔-喔-喔~~

 

All the pennies in the wishing wells

就算沒有許願池裏的那些硬幣
All the diamonds Tiffany's could sell

就算沒有蒂芬妮賣的那些鑽石
All the riches put together

就算把有錢人的玩意兒全聚在一起
All the sunny California weather

就算沒有陽光加州的完美天氣
Could not make me love you any better
我對你的愛 從不需要那些


You could give me all that I request

我的願望 已經全都實現了
And if you fancy, darling be my guest

所以親愛的,對我予取予求吧
But I'll take less

但如果給我更多 意味著你將擁有得更少
If more means having less of you

那麼 我寧願什麼也不要
Who needs sequin shoes or private jets to Katmandu?
就算是名牌鞋或豪華私人客機  也全都比不上你

 

♫,~~ ♪~~


I don't need your money

我渴望的 從來都不是麵包
Just your kisses and your funny faces

我只要你 用那張俏皮的臉吻我
Which I miss when you're away

 就算分開 我也總是想著你的事

 

I cry into my pillow

當我把臉埋在枕頭裏 放聲哭泣
Stay up late until you bring me takeout

那些不眠之夜  你總會為我帶宵夜回家
We make conversation all about
直到睡前 我們的話題永遠都是……


Whoa-oo-oh-oh-oh

 噢--喔-喔-喔-喔~~ ♪, 

 

All the pennies in the wishing wells

就算沒有許願池裏的那些硬幣
All the diamonds Tiffany's could sell

就算沒有蒂芬妮賣的那些鑽石
All the riches put together

就算把所有值錢的東西全聚在一起
All the sunny California weather

就算沒有陽光加州的完美天氣

 ღ    ღ    ღ


Could not make me love you any better
我們的愛 從不需要那些

 

 

 

 

Mindy Gledhill - All About Your Heart

 

 

I don't mind your odd behavior
我不在意妳的古靈精怪
It's the very thing I love
因為我就喜歡那樣的妳
If you were an ice cream flavor
如果妳是一種冰淇淋口味
You would be my favorite one
我想 妳會是我最愛的那種

My imagination sees you
在我的想像中
Like a painting by Van Gogh
妳就像梵谷的一幅畫
Starry nights and bright sunflowers
璀燦星夜 溫暖的向日葵
Follow you where you may go
願妳所到之處 永遠被這些美好之物圍繞

Oh, I've loved you from the start
我喜歡妳原本的樣子
In every single way
所有閃閃發光的細節
And more each passing day
隨著日子過去 思念也慢慢加深
 

You are brighter than the stars
妳擁有的光芒 比星星更明亮
Believe me when I say
請相信我說的
It's not about your scars
妳的傷痕無關緊要
It's all about your heart
更重要的是妳的心

You are a butterfly held captive
妳就像隻 還沒羽化的蝴蝶
Small and safe in your cocoon
安全地藏在小小的蛹裡
Go on you can take your time
靜靜等待破繭而出的時刻
Time is said to heal all wounds
聽說 時間總能撫平所有的傷
 

……* °  °*……


Like a lock without a key
彷彿一道失去鑰匙的鎖
Like a mystery without a clue
就像一道沒有線索的謎語
There is no me if I cannot have you
若你不在 我也將失去存在的意義

Oh, I've loved you from the start
我啊 大概從一開始就愛上你了
In every single way

以我能想到的所有方式

And more each passing day
隨著日子過去 思念也越來越深
 

 

You are brighter than the stars
你擁有的光芒 比星星更明亮
Believe me when I say
請好好地聽我說
It's not about your scars
我不介意那些傷痕
It's all about your heart
我更在乎的是你的心

 

 

 

 

Mindy Gledhill - California

 

 

Have you been to California

你到過加利福尼亞嗎?
Seen the sights and people there

會會那裏的景色和那裏的人
Walked the streets of sleepy sea towns

沿著街坊在昏睡的濱海小鎮溜達
Tasted salty ocean air

嚐一口海風送來的鹹與鹽
 


Once I flew to New York City

有一次飛機降落在紐約城
Took my picture in Time Square

我在時代廣場拍了好多照片
Soho nights and Broadway lights

蘇活區的夜晚 還有百老匯的燈光
Such a pity you weren't there

真希望妳也一起在這裡
 


Pack your bags and lock your door

收拾行李 鎖好家門
I'll take you places you've not been before

讓我帶你去 你從未到過的許多地方
All I've ever wished to do is

如果一生只能許一個願望
Travel through this life with you

我想一輩子都和你一起旅行



Make your way to London, England

讓我們出發前往英國倫敦吧
Paris, France is also nice

法國巴黎也很不錯
Ooh la la, when people say hello

那些居民在打招呼的時候呢
They kiss your cheeks three times
會在妳臉頰上留下三個吻

 


:)   x  x  x   (:
 


Monte Carlo is awaiting

蒙地卡羅在等著我們
Bombay intoxicating

孟買也發出了醉人的呼喚
The sky in Bora Bora is

布拉布拉島的天空
The color of your eyes, oh

和你眼睛是同樣的顏色
 


Pack your bags and lock your door

收拾行李 鎖好家門
I'll take you places you've not been before

我會帶妳去 許多妳從未造訪的地方
All I've ever wished to do is

就像一直以來 我所期望的那樣
Travel through this life ……

不論海角 不論天涯……

 

Pack your bags and lock your door

收拾行李 鎖好家門
I'll take you places you've not been before

讓我帶你去 更多你從未到過的地方
All I've ever wished to do is

如果一生只能許一個願望
Travel through this life with you

我想一輩子都和你一起旅行

 


Oh oh oh oh, with you, oh oh oh oh

Oh oh oh oh和你一起……

 

 

 

 

 

【警告:以下,腐話題出沒注意】

  1. 討論「錢」的歌,會讓我想到「媽媽咪呀」(Mamma_Mia!)的<Money, Money, Money >。我尤其喜歡電影翻唱版的<Dancing Queen>!!(樂團Abba原唱版)
  2. 這張專輯的主打歌《Anchor》,個人覺得非常適合Free!-真遙~~ 一開始聽旋律的時候就好喜歡,看到歌詞翻譯以後就更愛了> < 一整個被打中靶心的感覺嗚嗚嗚~~!!(外連:bodyheat-新浪「一個人的體熱」)
  3. 然後同樣也是 Mindy Gledhill 的作品《Hourglass》,則適合APH-米英~!很像小小阿米獨立前,亞瑟會偷偷對妖精桑許的願:)
  4. 因為一部「分手妝」短片,而一度引起話題的 All about your heart ,聽說歌手在曲子裡描繪的不單是戀愛,而是為了鼓勵一位在飛機失事中被燙傷的媽媽而寫的

 

arrow
arrow

    小蒼 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()